söndag 1 maj 2011

En liten "speta" = en liten sticka!

"Sköna maj, välkommen till vår bygd igen" sjöng alltid manskören när jag var barn men jag föredrog "O hur härligt majsol ler". Att följa med pappa till Folkparken i stan och lyssna till sångerna och titta på den väldiga brasan var stort för en liten "speta" från landet.



Valborg i går var en mycket normal kväll, klar himmel och riktigt kylig väder som det brukar vara i slutet av april. Sandaler och bara ben var inget för mej iallafall, här åkte varmaste HH tröjan på igen. Vi åt en härlig middag ute med färsk örtkryddad lax - grillad, bakad potatis, välkryddad gräddfilssås och grönsaker. En liten mini grill för bordet blev en verkligt positiv överraskning, så himla smidig! Efter middagen smakade vi på dessert vinet jag vann till jul från Danmark men stora svarta moln drog in och det var inte skönt att sitta ute längre. K tog apostlahästarna och besåg motorcykel kortegen från Lkpg, han ville åka veteranmoppe dit men M och jag sa till honom att en 14 dagar till får han allt vänta med det. Han börjar bli riktigt otålig nu för det är så många saker han vill göra. Målat lite ute har han gjort och krattat gamla löv. Gräsklipparen får han heller inte röra på några veckor men M och jag får nog starta den om några dagar. Den har ju elstart så det fixar vi lätt och gå bakom den är inte så jobbigt heller. Gräset har kommit igång ordentligt nu och behöver redan klippas på flera ställen i trädgården.
Ha en härlig 1:a Maj!

Inga kommentarer: