lördag 7 maj 2011

Solig lördagmorgon i maj

Härligt solig morgon, vaknade vid ½7 tiden och hade drömt om brunbjörnar storlek mindre som inte gick att skrämma bort från trädgården. Undrar vad det betyder enligt en drömtydare, kanske inget jag vill veta, hehe?



K och jag var på en liten shoppingtur till närmaste grannstad igår, besökte Rödakorsets butik, drack gott kaffe med bröd, endast 10 kr muggen och då ingick påtår!!! På kyrkogården blommade fina vårtulpaner och ljusblå pärlhyacinter vid farfar Eriks grav. Ganska torrt bland gravarna så sprinklers stod på nästan överallt, moln o sol men betydligt varmare väder än de senaste dagarna. När vi blev hungriga stannade vi till på Mc Donalds och åt deras hamburgare från 1955. K tyckte den var ganska god men för min del blev det nog första o sista gången. Senapssåsen var inget jag gillade och att skaka pommes med kryddor tycker jag inte heller om. Jag har mina favoriter men prova nya sorter bör man nog göra iallafall. Såg två "tanter" modell gamla, hattar o rullatorer som käkade middag på Mc D och verkade ha mkt trevligt tillsammans :D



Idag blir vi ute hela dagen, M jobbar halvdag så pastagratäng står på middags menyn. Lätt att förbereda och så "skjuts in i ugnen" färdig på 20 min, skönt när det finns mycket att göra. Gräsklippning på ett par ställen är det viktigaste idag, före allting annat.

Inga kommentarer: