onsdag 11 maj 2011

Elstart och stor kebab

5:e dagen som börjar med solsken, det är så härligt!
Efter kaffe i säng som vanligt har K åkt till staden för ett par ärenden. Han mår verkligen bra men börjar känna att musklerna sakta förtvinar i armar och axlar efter operationen. Benen har han bra styrka i nu då han alltid går minst 8 km/dagen. M och jag har lovat honom en liten tur med moppen på söndag, innan dess ingen pardon, övertalning funkar inte på oss!

Igår satte jag gammeldags iris som funnits i min trädgård på 1940talet och som jag hittade på nätet. K har plocka med jordkällaren så den kan vädra i lugn och ro, mycket smuts och gamla bråte att ta rätt på också. Gräset växer så man nästan kan se det från dag till dag. Jag kör gräsklipparen varje dag och har hunnit med ungefär halva trädgården. Lite trängsvärk i armarna fast den är självgående, mycket krökar, uppför och nerför tar på krafterna. Elstarten är iallafall det bäst, vem sjutton har lust att slita i ett snöre som en stolle? Gräsklipparen var ett toppenköp redan för 4 års sedan och i år står det i annonserna "dom kallar den evighetsmaskinen"
Idag står stor kebab med bröd på menyn, ingen vill laga mat, bäst att ta vara på hela sommardagen!

Inga kommentarer: