tisdag 3 februari 2015

Snöar det hos dej?

För tredje gången idag snöar det igen, lätta flingor. 
 
Välkommen till vår vita, fina vintervärld. Även i stan kan det vara vackert.
Surprice, här bor ju vi!
Tog en promenad vid 19 tiden och tyckte det var så skönt med mina broddar. Ca en kvart senare upptäckte jag att jag inte hade några kvar på högerfoten. Tog samma väg tillbaka där låg den, trasig. 
Troligen min knäppa fot som gör att gummit gick sönder. För att det skulle vara kylan som gjort gummit skört verkar inte troligt. 
Det var fint så länge det varade, 5 ggr. Några andra har jag inte för avsikt att prova för tillfället. Skulle kanske vara bättre med en dojja med fastgjutna broddar, typ spikskor, hehe! 
K åker cykel just nu, moppen funkar inte i snön. Såklart han fick punka på cykeln igår och fick gå långa stycken mellan pumpningarna. Som ett gympa pass ungefär. Ikväll hoppas jag de plogat bättre än i går.
Långt kvar till fika i trädgården känns det som!

Inga kommentarer: