tisdag 10 februari 2015

Minsta Semlan

Det är solsken för tredje dagen i rad och takdropp. 
Jag vet, det långt till våren men lite vill jag låtsas iallafall. 
Igår stod jag på balkongen i en kvart så jag fick lite värme på huden. För naturligtvis träffar solstrålarna bara just den korta stunden. Solen står så lågt ännu mellan husen. Småfåglarna kvittrade och flög lågt, medvetna om mej som människa. Kanske hade jag något gott i handen eller fickan?
I dag kryssar jag mellan isfläckar och sjöblöta trottoarer. Nu kliar det rejält i odlings-fingarna, ljuset är redan så härligt.
Satt med näsan över odlingssidor på nätet och planerade inför våren.
Mina hönsdrömmar gav jag upp och sålde de fina böckerna på Tradera igår. Bättre någon annan har glädje av dem då det är väldigt inne att skaffa höns 
K åkte efter en DHL kartong och kom hem med de minsta semlor jag sett i livet. Som han sa, det kunde han inte motstå, 2 st för 15 kr. Mums, precis lagom.
Haha, det är roligt med överraskningar och det är ju tisdag i dag!

Inga kommentarer: