fredag 13 februari 2015

Den som lever i galopp

Det är fredag och mitt i sista vintermånaden. Snön och isen smälter så sakta bort i vår stad. Småfåglarna är igång och kvittrar på morgonen och på kvällen. Utanför vårt hyreshus ställer de upp fler och fler byggställningar. Renovering tar tid för de började redan i höstas. 
Igår kom jag hem med 2 st mat-tallrikar från Gustavsberg, serien heter Atlanta och är tidigt -50tal.
Det här servisen åt jag mat på varje vardag från det att jag föddes till jag flyttade hemifrån. Sedan tog tallrikarna slut liksom, det fanns några uppläggningsfat och en såskanna kvar. Jag hittade alltså två felfria tallrikar för 10 kr styck på loppis. Känner att jag tycker väldigt mycket om servisen idag, konstigt va?
Jag var också till växthusen efter så och kaktusjord, planteringstider. En liten anemonkruka fick följa med hem. Den liknar lite vitsippan och passade så bra i nygamla skålen från danska Knabstrup. 
- Den som lever i galopp får rida i trav till helvetet
Vill du läsa hur jag gör med en groende ingefära, klicka här.  
Ha en fin hjärtedag i morgon! 

Inga kommentarer: