fredag 27 februari 2015

Massor med surf


När jag vaknade i morse såg jag ett sms på mobilen från sonen. 
- Ring mig när du är vaken. 
Mycket omtänksamt, då jag varit uppe vid kl halv 6 för att öppna fönstret och sedan somnat om. Hann ändå tänka att nu fasen hade det hänt något viktigt. När jag strax därpå hade hans röst i örat lät den lugn och glad. 
- Du, du har ju Tele2 på mobilen, hur många GB har du i månaden? 
- Jag har 3 GB, fullt tillräckligt då jag kör över wifin hemma. 
- Ok, då har du 50 GB nu!!! 
- Va, sa jag och mycket riktigt, efter att ha forskat lite på nätet senare hittade jag följade: 
"Hej! Vi på Tele2 vill att du ska kunna surfa utan att känna dig begränsad. Därför gör vi nu en rejäl höjning av mängden data i just ditt abonnemang utan att ta en krona mer betalt! Fr.o.m. den 1 mars får du hela 50 GB att surfa för varje månad! Perfekt för att lyssna på musik nonstop, ladda ner tunga filer och titta på filmer direkt i mobilen. Läs mer på web.tele2.se/merdata50 Mvh Tele2" 
Jaha, det var ju skojigt och annorlunda för många. Troligen ett smart reklamdrag också. Jag tycker inte om att titta på film på mobilen, endast på filmtrailers.
Jag är mera glad för Potatopotterna som K hämta hem i går. Beställde 2 st från Plantigo/Weibulls innan potatis säsongen börjar. Här är inner och ytterkruka.
Odla färskpotatis på balkongen måste vi ju bara göra. Till midsommar är det så gott med egen. Det här verkar bra mycket bättre än plasthinkar också.

Inga kommentarer: