tisdag 17 februari 2015

Grönt ljus

Jag tänder ytterljuset på balkongen och ser på mobilen att solen går ner kl 16:58 här. Inte idag för det har varit mulet och lite gråkallt. Det är skönt att mer och mer av ljuset återvänder för varje dag. Nu märker t.o.m. en nattuggla som jag att det är ljust tidigare på morgonen också. Men när väl mörkret kommer blir det kolsvart ute igen.
Sedan fnissar jag lite åt 2 st pepparkaksburkar som bara står o står i mitt kök. Vad farao ska jag göra med dem? Jag som hatar att kasta mat i soppåsen. Inte tror jag fåglarna vill ha dem heller, så mycket kryddor. Ingen jag känner vill äta pepparkakor nu och de är av den köpta sorten. Blä, spara dem till sommaren, nää!
Ett världsligt problem, kanske. 
Den gröna lampan jag har på byrån i köket tycker jag om. Nu är det tillåtet med alla stilar läste jag idag. 
Som om jag egentligen bryr mej? Jag har det jag tycker om och har alltid haft, modernt eller inte. Ändå, alltid kul med trender och kolla in nya saker. 
Min äldsta dotter skickade en kul bild i lördags. En sorts avatar som hon fixat till genom en app. Den liknar henne själv väldigt mycket, till 80% sådär. Sådant tycker jag är kul men jag vill inte apa efter själv, tycker det är hennes grej.
Jag tycker knäppkort är roligare, visst liknar jag en.....myra?

Inga kommentarer: