måndag 5 januari 2015

Sakta lite bättre...

Det är kylig kväll när jag går ner till vårt pensionärs gym. Några minus grader hela dagen men det ska bli varannan dags väder de kommande 5 dygnen.
 
Andra gången på gymmet för mej i år. I fredags cyklade jag 15 min och gick 15 min på gåbandet. Mjukstart för att inte få ont dagen efter och väldigt lätt att somna efter duschen. Idag gick jag 30 min på bandet med ökad fart. Också lagom för då brummade fötterna men jag blev varm iallafall och lite svettig. Jag ska försöka gå alla vardagar jag har tid så länge lusten finns kvar. Har ingen aning hur länge det blir men hoppas på minst en månad. 
Nu börjar jag bli trött som vanligt på tomtar och juliga saker. Blir nog att vi plockar ihop sakerna till helgen.

Trötta krukväxter men min lilla nya amaryllis Kolibri ska snart slå ut. Ser väldigt ljus ut i färgen, inte rosa som på bilden. Otroligt liten lök också med 2 knoppar.
Åt en ny spännande frukt i helgen, en Tomarillo. Kallas också trädtomat och smaken är både lite besk och väldigt söt. Skalet ska inte ätas och färgen är härligt djupröd. Prova den om du har chansen. 
Om du vill se vad vi gjorde den 5 jan 2011 klickar du här!

Inga kommentarer: