söndag 25 januari 2015

Quark Latte Macchiato

Redan söndag och i morgon börjar v 5, så härligt! Ljust till kl 16 ungefär fast dagen varit mulen med några snöbyar. Nollgradigt ute och isen smälter så sakta igen.
Igår provade jag mina broddar jag köpt via Apotea. De heter Slip Stopper och sitter verkligen kvar på skorna. Men gummit är väldigt hårt och de är svåra att sätta på. De ska mjukna med tiden och bli medgörligare.
Har man svaga handleder tror jag inte det spelar så stor roll. Jag kunde iallafall kränga av dem hemma från skorna. Kände mej mycket säkrare på isiga vägar inte som Bambi på hal is. Idag gick jag utan dem till affären och det var skönt det också.
 
Fick en favorit då jag smakade quark med latte macchiato smak. Dolce Vita, det ljuva livet. Bara att ta det lugnt och äta högst 1 dl om dagen. Skulle lätt kunna smälla i mej halva burken på 500 gr. Kaffe Macchiato är det kaffe jag helst dricker på stan nämligen. Macchiato betyder fläckad mjölk på italienska, intressant inte sant? 
Simma lugnt, snart är 2:a vintermånaden slut!

Inga kommentarer: