söndag 18 januari 2015

Lite min vardag fast det är helg

Det är lördagskväll och jag har just plockat ut grytan med pulled beef ur ugnen. Doften i köket är obeskrivbar, det luktar så gott. Tänk att en bit högrev som varit i ugnen i 4 timmar är så mör. Det ska bli underbart att smaka den i morgon, med pitabröd, såser och grönsaker. Så lite jobb och så mycket smak, det gillar jag.
 

Så har jag kokat apelsinmarmelad, årets första. På ekologiska apelsiner såklart och syltsocker, enkelt och lätt. Andra satsen blir i morgon, på bara blodapelsiner för de är billiga nu. Den marmeladen blir det så vacker färg på också. Gör små satser då jag inte har plats att lagra här i lägenheten.

I fredags planterade jag om ett 10-tal krukväxter. Min fredskalla efter mamma är i största laget men trivs så bra i sovrummet. Ett skott jag tog förra vintern från den behövde ny kruka. Kallan från sovrummet får vänta till maj månad på ny jord.
Jag hittade faktiskt ett kort som jag glömt bort. Tog det med mobilen på julmarknaden 2014. På scouternas nya reklam affisch, visst är den fin?
- Jag vågar sova i skogen, gör du?   
Alla min barn har varit scouter så det är klart att jag tycker om deras reklam.

Inga kommentarer: