torsdag 1 januari 2015

Gott Nytt 2015

Ute är det sot svart sedan snön smällt bort igen. Fortfarande 5 plusgrader och nästan hela nyårsdagen är snart slut. I natt när jag stod på balkongen och såg raketer lysa upp himlen tänkte jag
- Det nya året kommer att bli jättebra, 2015 ligger så bra i munnen nämligen. 
Så önskade jag lycka för alla mina barn och att alla får vara frisk ännu ett år. K gick en sväng för att se fyrverkerierna på nära håll men för mej var gatorna för hala. Jag tycker inte heller om att när det är så stökigt och rörigt. Några nyårslöften uttalade jag inte högt men jag bestämde iallafall att röra på mej mera och äta mindre.
Det blev en bra början redan idag, fiskpudding, gräddfilsröra och kokt potatis. Sedan önskade K en helt vanlig sockerkaka, utan nötter, frukter, kryddor eller choklad.
Det är klart att han fick, det tycker han är så gott. 
Moppen behövde luftas idag så K var också ute på landet och hälsade på en av våra gamla grannar. Han var sig lik bara lite äldre och började fundera på att sälja och flytta till stan. För stort hus, för mycket han inte hann med längre. 
Ofattbart att vi redan bott i stan ca 1½ år, sa han. - Ni längtar inte tillbaka? 
- Här kan man bo när man är ung, sa K, men det är skönt utan husbekymmer. 
Det här smör kexen åt jag redan för 55 år sedan, från Bahlsen i Hannover/Germany. Snacka om nostalgi, de är fortfarande lika goda!!!

Inga kommentarer: