onsdag 14 januari 2015

Pasta-gratäng, en vinter favorit

Nu går solen upp kl 8:35 och ner kl 15:38. Det märks nästan inte alls på morgonen men faktiskt lite på eftermiddagen. Just soliga dagar som idag!
Jag lagade pastagratäng igår och som tur var kunde jag hämta receptet snabbt hos vännen Anki. En favoriträtt som jag plötsligen inte kom ihåg. Ännu konstigare var nog att vi inte saknat den alls sedan vår flytt till stan. En bra rätt att stå sig länge på när man ska ut och tex. åka skidor eller skridskor. Jag gjorde den med vegofärs för det är bra att äta vegetariskt någon gång i veckan. Nästan godare också tycker vi!
I morgon ska jag börja plantera om en del krukväxter, lite närmare våren känns det då. Kolla in nosen/näsan, hehe 
Om du vill läsa hur jag groddar, titta hit.

Inga kommentarer: