fredag 23 januari 2015

17 st krukväxter du behöver just nu

Ibland snöar jag inne på vissa saker som exempelvis appen Pinterest. Inte en stund av tråkigheter där inne. Efter som jag är i planteringstagen är det här extra roligt.
- 17 Incredible Houseplants You Need Right Now!  
- Nature is freaking magical. 
Det handlar om växter vi mår bra att ha i våra hem. 
Jadå, fredskallan är där, listad av NASA som en av världens topp 10 växter för renare miljö inne.
Jag äter linssoppa och de goda ostbröden till lunch. Har bakat flera.
Omplantering av svärmors tunga är kul men lite pilligt. Fick nämligen överta 2 stora ruggar med gamla tungor på väg till soprummet. Mycket dött men också många småskott. Ingen äcklig jord då äldsta dottern inte övervattnar sina växter precis. Snarare vattnar väldigt sparsamt.
Här är resultatet, 3 st krukor med fina skott. De får stå och börja växa i ro i min blomsterkammare.
För pensions-höjningen blev det en tuva gräs med glitter och mina älsklings tulpaner.
De gula med många knoppar på varje stjälk, som passar så bra till lilla tulpan vasen.

Inga kommentarer: