tisdag 7 januari 2014

Vetebröd och frökataloger

Jag bakar vetebröds längder och tittar i mina frökataloger. Det är varmt i köket för det är kring +10 grader ute och termostaten inne hänger inte med. K har börjat cykla till jobbet sedan förra veckan och just nu är det ju perfekt 
Idag har jag bara tittat på fröer till ätbara saker. Blommor blir det senare för de har aldrig varit lika viktiga i mitt liv. Kanske blir det något annorlunda i stan och blommor i fönstren tycker jag mycket om. Här kommer några påsar jag fastnade för direkt.
Jordgubbar på balkongen är ett måste och när de ger bär samma år, ja tack!
Svindyra gurkfrön men funkar de så blir jag supernöjd, länge! Sallad i kruka och  ampeltomater är också något som jag gillar skarpt. Fortsätter titta och planera några veckor till...........

Inga kommentarer: