måndag 27 januari 2014

På slippriga gator

"Än slank hon hit och än slank hon dit" 
Det ligger uppblåst snö på trottaren, ett par meter bort är snön bara kladd. Några minus grader och det blåser en del. Egentligen behöver jag ju inte sätta min fot ute men det är skönt med en promenad. Köper billig rapsolja, 1 l för tian och tittar allmänt på kommersen. Ser den lilla söta flickan med lockar som sticker fram under mössan. Hon är där med sin farmor som hon håller hårt i kappan. 
- Du är min lilla farmor, säger hon med pipig röst. 
- Vet du hur mycket jag tycker dej? 
Ähum, där får jag nästan tårar i ögonen och en klump i halsen. Saknar åter barnbarnet/en jag inte har men försöker vara glad ändå.
Väl hemma gör jag middag som vanligt och lyssnar på radion som också är ganska vanligt. Då kommer jag ihåg något roligt. Ikväll visar de Familjen Annorlunda, nya avsnitt! De ska jag se på alldeles strax!  

Inga kommentarer: