söndag 12 januari 2014

Neko Milk, vid Fujis fot

Det har varit intensiva dagar och inte mycket tid att skriva. Just nu är dessutom John Blund med paraplyet här och strör sand i ögonen. 
K är redan i säng och jag har lovat mej själv, inte en minut över kl 22. 
Idag har K och jag äntligen besökt vårt stora stads bibliotek på gångavstånd hemifrån. K läser gärna dagstidningar och tidskrifter och jag flyter gärna runt. Nu blev det ett nytt lånekort och Glasfåglarna av Elsie Johansson på 9 st CD skivor. Den ska vi lyssna på för jag tror K också tycker om hur hon skriver och läser. Det var drivsnö ute först, nu är det uppehåll och kallare. 
Mellandottern med pojkvän kom hem från semestern i Thailand på lördagsnatten. De kom över på lite mat ikväll och ser så solbrända och friska ut. De tycker om snö och kallt efter värmen också.
Jag fick en liten söt present som de själva fått  på en restaurang. Den ultimata gåvan till en samlande mamma, en mjölkkatt från Neko, jag älskar den ;0}

Inga kommentarer: