torsdag 2 januari 2014

Tid mellan datorer

Började dagen med att vattna på balkongen och det var välbehövligt nu när det är så vårlikt. 
Jag har använt mycket tid vid mina datorer idag, Laptopen är äntligen hemma igen och det är stor skillnad på Windows XP och Windows 7 Home Premium. Samtidigt som jag tycker om det snabba har jag så svårt med laptopens tangentbord. Det är ju en vana men måste det va' så långt bort från mina små fingrar? Vet att det ska finnas tangentbord som är upphöjda, för att skriva snabbt, för mej fungerar den riktigt plana ytan dåligt.
Batteripaketet håller inte måttet lika länge idag, efter dryga timmen måste sladden anslutas igen. Annars är det ganska skönt att kunna använda 2 st datorer och vilken jag vill för stunden. Stickor har jag till bägge och ibland spelar det roll åt vilket vädersträck jag sitter har jag märkt på bredbandet. Vill jag störa mindre när K ska sova är köksbordet hur rätt som helst. Nä ingen skrotning här av den "gamle" ännu, den duger bra ett tag till. 

Inga kommentarer: