måndag 20 januari 2014

Mellan 7 och 9

- Finns det gratis parkering utanför er.....idag söndag? 
- Hej, ja det brukar det finnas, ska du på bio mellan 7 och 9? 
- Japp fast kl 15:15, ensam. 
Han har långt skägg och hår lång ner på ryggen. 
Han ser snäll ut och han är jättesnäll. 
Är ingen ligist, hårdrockare eller huligan, han är min son.
Strax efter kl 18 ringer han på dörren. K serverar kaffe och jag brer mackor. Det var en ganska lång film, The Hunger Games nr 2. 
- Något slut var det så klart inte, blir väl fler filmer, säger sonen.
- Väldigt många som skulle på toa mitt under filmens gång och mycket prasslande med papper. Jobbigt med stökiga människor. 
Han går inte så ofta på bio men han tycker himla mycket om film. Hans tv-apparater har 3D bägge två och filmer han tycker om köper han och samlar hemma. Nu satt han med en vunnen biobiljett som gick ut den 22 jan 2014. När han tar på sig ytterkläderna i hallen för att åka hem säger jag 
- Kommer du ihåg första gången du var på bio? Du var nog 5 år och skulle se Walt Disney's tecknade Robin Hood innan jul. 
Ca 10 min in i filmen sa du, - Är det inte slut snart? Ska vi inte åka hem snart? Då trodde nog ingen att du skulle tycka så mycket om film som du gör idag!

Inga kommentarer: