onsdag 23 oktober 2013

Paraplyväder!

Havreflarn. Ja helt plötsligt igår blev jag sugen på flarn. Min pappas favoritkakor som han gärna åt ofta, både enkla och dubbla med fyllning eller doppade i choklad. Lite som att äta sockrad havregrynsgröt tyckte jag som barn, inte mina älsklingskakor precis. Gjorde en liten sats idag och de blev så goda!
Här i östergötland säger vi ofta, - Åh, du ditt flarne! 
Sjusovare väder!
Det har varit paraplyväder och lite "singing in the rain" väder.
Sedan sprack himlen upp med ljusa stråk och det blev så skönt. Jag tog kaffekoppen med ut på balkongen och den största blåbärsbusken har lövat av nästan helt. Så jag mumsade kvarglömda blåbär till kaffet. Tycker om att kylan viker för varmare luft, vintern kommer säkert att bli väldigt, väldigt lång ändå. 

Inga kommentarer: