onsdag 9 oktober 2013

Min egen Arla ko!

Jag kom hem bubblande av skratt vid lunchtid. Blev tvungen att springa iväg efter torrfoder till katterna. Periodvis äter de värre än hästar nämligen! 
Springa å springa låter lite överdrivet, jag gick i rask takt då jag inte ville vara ute så länge. Plockade ihop lite varor och stod i kassan en stund. När jag betalade reagerade jag lite grann, blev inte slutsumman ovanligt stor? 
En äldre dam behövde hjälp med att stoppa några varor i sin bag och jag tog min återvinningskassa och gick strax därefter. I rulltrappan upp kollade jag min väska o kvittot. Frukt o grönt, brysselkål från Holland för 9;90 nätpåsen, hm, på mitt kvitto stod det 99;90. Det blev att vända om igen och påpeka felet. En äldre man i den nya kassakön hojtade glatt, - Det var dyra grönsaker du köper damen!!! 
Ibland kan det bli tokfel men många glada skratt blev det också. Jag fick 90 kr i näven och gick leende hem. I fickan låg en ko ifrån Arla för nyckelknippan, för oss som handlar ekologiskt varje gång ;0) 
Jag bara älskar henne <3! 
 

Inga kommentarer: