tisdag 8 oktober 2013

Lite enklare

Det är ljummet ute, som på våren, när jag tar en sväng neråt stan. Hemma står vego lasagnen klar att ställa i ugnen när jag kommer in igen. Lite blåser det men bara ett och annat löv virvlar ner från träden. Behövs nog lite mer kyla innan den "stora lövblåsare dag" kommer. Underbar färg på träden och lite solsken, då är hösten som bäst.
Det är så enkelt att gå ut en sväng, det går ju så snabbt att komma hem igen. Det är klart att jag tittar mej i spegeln och fixar till håret, lite mera kanske än vad jag gjorde på landet men det är väldigt bekvämt här. 
Någon timme senare är jag hemma med några billiga second hand fynd, en hemma klänning i bomull, ett handblåst glas att ha blommor i och en äldre glögg mugg = 20 kr. Jag tycker om återbruk, det som inte passar här säljer jag på Tradera eller ger tillbaka till någon loppis!

Inga kommentarer: