torsdag 3 oktober 2013

Id-kort och second hand

Min yngsta dotter var här igår för både hennes och mitt id-kort behövde förnyas. Tänkt det har redan gått 5 år sedan sist och speciellt hon var glad över nytt foto då hon tyckte det gamla kortet var förskräckligt. Hon hämtade sitt i oktober 2008 på polishuset och jag hämtade mitt i november. Nu var vi på Skatteverket för det är bara om man ska ha ett internationellt id-kort som man går till polisen idag. Längden är det enda som står med och där fick jag lite av en chock. Jag har åter krympt och är nu bara 148 cm. Inte så underligt att alla jag känner ofta hojtar, du blir bara kortare och kortare, har du krympt eller? Så det är alltså sant, från 153 cm till 148 cm på runt 10 år, var ska det här sluta? Håller jag på att bli den lilla, lilla gumman?
Hem igen till lägenheten för lunch med pappa K, då är det skönt när det är centralt. Vi enades om en liten shopping runda när han for till jobbet någon timme senare.
Vi tog oss tid på stan och var bl. a på second hand då min dotter har svårt att köpa kläder i vanliga affärer. Hon hatar att prova i provhytt och där duger bara mamma som kan titta och tycka. Några plagg blev det  i mörka nyanser för hon tycker pasteller gör henne större. Sedan fikade vi och gick vidare i spelbutiker, leksaksaffärer och på Ö&B. Lite grejer blev det att bära till pendeln hem till pojkvännen men det tyckte hon bara var skoj.
De danska trollen finns fortfarande att köpa!

Inga kommentarer: