tisdag 15 oktober 2013

Om rums dekor och om hålkakor

Äntligen har vi enats om placeringen av mina flygfän i metall. Där de nu sitter väcker de inte så stort uppseende men de syns ändå om man tittar noga. De passar bland grönskan i rummet så som riktiga insekter gör i naturen.
En av de vilande amarylliserna har en knopp och som vanligt vill den bara bli längre i stjälken fast jag inte vattnat ett dugg. Beror som vanligt på värmen inne, ställa den balkongen tycker jag dock är sämre. Blir att binda upp den som vanlig om några dagar. Tjatigt vanligt, haha!
Bakade hålkakor på förmiddagen för det är Ks favorit mackor. Han tycker aldrig det skulle bli tjatigt att äta dem jämt men det tycker jag.
Tog en fika på stan efter matinköpen och blev nästan tvungen att gnugga mej i ögonen. Där på 1:a sidan av Extra tidningen fick jag se en välbekant nuna. 
"Vår fastighetsmäklare" är verkligen het, han har bytt arbetsgivare! Undrar vad de andra lockade med som gjorde att han inte ville vara kvar?

Inga kommentarer: