tisdag 1 oktober 2013

Förråd och förvaring

När jag vaknade i morse var jag fortfarande kvar i min dröm en stund, säker som jag var att det fanns ett förråd vi glömt bort någonstans. Blev tvungen att fråga K om vi hade flyttat saker redan i början av sommaren och om så var fallet, vart? Han tittade lite konstigt och sa, nu är du verkligen ute å cyklar, vi har ju bara flyttat hit!
Jag drömmer sällan drömmar jag kommer ihåg så det var underligt men så slog det mej att kanske, kanske var de röda likörglasen jag rört om i drömmen. Vi hittade dem äntligen igår, inpackade i en lite mindre låda. De är 6 st men ett glas var redan med bland de andra sakerna till det stora vitrinskåpet. Det var roligt att de var hela för jag blir så glad av den röda färgen och tycker de är så vackra.
En stor spindel och en trollslända i metall som jag fått av min mellandotter bar också K in idag. De ville han hänga på väggen i vardagsrummet direkt men en avtvättning behövs pronto för de har klättrat på vår husvägg ute. Patina är väl ok men yt rost som flagnar och damm måste bort först. Sedan får vi se om vi kan enas om var de passar att sitta!

Inga kommentarer: