torsdag 31 januari 2013

I högsta hugg med fjärrkontrollen

Har vandrat omkring med en molande huvudvärk sedan jag vaknade i morse strax efter kl ½7. Tog ett par värktabletter strax efter kl 10 med de har inte hjälp så mycket, Trodde jag behövde koffein, det var gott med kaffe men värken blev kvar. Det har duggregnat och nu äntligen skiner solen en stund iallafall.
Tänk nu har K jobbat dagtid en månad och det känns lite konstigt. För jag saknar en del saker som bara finns när någon jobbar skift. Det som väl är positivt är att vi har de flesta kvällar tillsammans men det är annorlunda också. Helt plötsligt har jag upptäckt vilken kanal gläppare jag har här i soffan! Gör K verkligen så på helgerna också? Kanske men nu märker jag det och blir bara irriterad. 
- Varför kan du inte låta en kanal stå på är du rädd att du missar något? 
- Ja vet inte, mycket är bara skit de sänder! 
Säger K och bläddrar kvickt fram till något räddningsprogram typ 112 som han gillar. Jaja, jag tittar gärna på sådant jag verkligen vill se och planerar alltid därefter. Olika är vi och kommer så förbli, tror jag!

Inga kommentarer: