tisdag 5 februari 2013

Det är skimmer i molnen

Det är en sådan där dag då en blek sol försöker titta genom molnen och på alla väder sidor står att det ska snöa här till 80% och blåsa kraftigt. Snön vet jag inte var den tagit vägen men det blåser friska vindar. Jag traskar runt i raggsockor och nynnar på Volvo reklamens senaste låt.
Det är skimmer i molnen och glitter i sjön, 
det är ljus över stränder och näs
och omkring står den härliga skogen grön 
bakom ängarnas gungande gräs.

Och med sommar och skönhet och skogsvindsackord 
står min hembygd och hälsar mig glad..........  
Mando Diao som tolkar Fröding javisst, längtar nog lite efter sommaren jag också i gråa februari. Har plockat ner Spotify både på mob och dator men såg just att för iPhonen måste jag ha Premium för ondemand mobile streaming. Och som det så vackert heter, It's free to stream on desktop, you know! Jaja, jag lär mej hela tiden nya saker det är ju bra och absolut inte tråkigt. 
Tittade som vanligt på familjen Annorlunda igår och jag bara älskar det. Blir så otroligt glad över att se dessa familjer och alla barn. Det är livet här och nu, fart och fläkt, säkert typiskt för mej. Jag som skulle ha 5 st ungar minst och massor av barnbarn å aldrig en lugn stund så jag inte blev gammal i förtid.
Livet ville annorlunda och det blir säkert bra det också ;0}

Inga kommentarer: