onsdag 30 januari 2013

Cykla på is

Idag har jag varit till affären på cykel och när K kommer hem ska han få höra några sannings ord. Det är inte så allvarligt som det låter men enligt honom är vägarna hur bra som helst. Bara stora vattenpölar och knappast någon is alls. Kanske borde han uppsöka närmsta optiker snarast eller så tyckte han kanske att jag behövde lite motion? Hm, fast det var ju jag som bad honom kolla om min cykel behövde pumpas i morse?
Snön håller på att smälta bort men det är är massor av is kvar på smågator och mindre vägar. Det blev att ta stora omvägen hem men bättre det än Bambi på hal is. Skön luft utan regn, det kändes fint att cykla, som ett steg närmare våren.......
Det senaste 3 kvällarna har jag varit supertrött och somnat långt före kl 23. Tror det är typiskt för den här vintermånaden och att vara pigg skapligt tidigt är ju ingen nackdel. Det är fortfarande mörkt så länge varje morgon nu, brukar bli bättre om ca en månad.som tur är!

Inga kommentarer: