onsdag 9 januari 2013

Damma som lilla mamma!

Ute regnar det och nu när K jobbar dagtid har jag fått lite mera tid över liksom. Behöver inte avbryta eller planera saker som vanligt. Min middag stoppar jag i mej när jag vill eftersom den redan är klar sedan igår. Morgondagens middag gör jag efter kl 17 och K har önskat korv stroganoff med ris.
Tog äntligen en krafttag med dammet på sovrummet. Inte nog med att det finns innekatter här så älskar jag småprylar i olika storlekar. De kan vara av porslin, metall, lera eller tyg. Gemensamt är väl att alla blir dammiga snabbt och skulle behöva stå bakom glas. Men det är inte ett dugg personligt, alltså damma eller inte ha några smågrejer alls.
Här är det livet på landet så yngsta dotterns fina hästar får stå kvar tills hon har plats för dem och Bamse Bibloteket väntar fortfarande på barnbarn som aldrig kommer......
Attans, vad det killar i näsan, tid att byta dammtrasa, igen!

Inga kommentarer: