fredag 4 januari 2013

Många ljus gör skuggorna mindre

Det är mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag åker hem säger K, det tar ett tag att vänja sej men på det hela taget flyter det på bra. Han kommer hem från arbetet och är hungrig vilket betyder att hans förskylning håller på att släppa, kalops, potatis och coleslaw smakade riktigt bra i matlådan. Sedan äter han gröt och flera smörgåsar och tittar på buskis i kanal 7. Då skrattar K, mycket och hjärtligt och många gånger för komedi och roliga skämt på svenska tycker han väldigt mycket om. Sedan säger han gott natt strax före kl 23, 5 min senare sover han som en stock.



Åter en sådan där trist dag med regn, våta vägbanor och smältande is. De närmsta dagar ser lika ut och jag undrar vart vintern tog vägen? Vi sparar på el och ved men dagarna är så mörka och januari kommer att bli väldigt lång fast den just har börjat. Sådana dagar önskar jag mej en bukett blommor, en ny bok, många tända ljus som gör skuggorna mindre och varm choklad i värmen från brasan.  

Inga kommentarer: