onsdag 16 januari 2013

Snönatt mitt i januari

Det är natt och jag har gjort mej klar för att sova. Har smort mina fötter omsorgsfullt med fotcreme för så här vintertid torkar de ut något förskräckligt. Lite skillnad då jag jobbade i stålhätte kängor, då blev fötterna mera fuktiga och behövde inte smörjas så ofta.
Har varit en sådan där dag då vintern känns superlång, tulpanens dag,  inte faro såg jag någon tulpanbukett här. Förstår liksom inte varför jag gnäller, vet bara att det hade varit överraskade och roligt. Hoppas verkligen inte jag blir som min mamma, det som blev fel kom ofta igen senare.
Nej, jag blev överraskad i söndags då alla mina 4 barn hälsade på och av äldsta dottern fick jag en burk dagonatt creme med mineraler. För jag sa någon gång i november att numera har jag minsann inte ens råd med någon bättre hudcreme i ansiktet från Apoteket. Hon blev förskräckt då hon vet hur torr min hud är på vintern och beställde en bra creme från England. Den känns absolut toppen efter bara 2 dagar :0)
Bäst att törna in nu. ska upp och skotta snö efter frukost. Började igår och kände hur otränad jag är, bra att det är luftig nysnö och ca -6 grader.
Ps. Hade gärna själv sänt många tulpanbuketter igår om jag hade haft råd men det får bli om ca 100 år eller i framtiden Ds.

Inga kommentarer: