onsdag 25 juli 2012

Godare knäveck på höger ben?

Idag har jag varit och handlat tidigt, dels för att det troligen blir en varm dag, dels för det är Ks lönedag och förråden behöver fyllas på. Köpte äntligen ett batteri till brandvarnaren som börjat säga ifrån med oljud. Vi har 3 st i huset men jag är inte riktigt trygg när jag vet att en inte är ok. Kommer ihåg när pappa o mamma fick sin första brand-varnare av min syster i julklapp. Den skruvade pappa aldrig upp utan den stod kvar i pannrummet i sin papplåda. Något år senare började mamma höra konstiga ljud från källarplanet och frågade
- Vad är det som pippar i källaren? ;0)))
De visste ju inte att en brandvarnare säger till när batteriet är på slutgående. Efter det skruvade pappa upp den i hallen där det var meningen att den skulle sitta.
Igår plockade K bort den 5:e fästingen i mitt högra knäveck, har svårt att göra det själv då jag är högerhänt.
Alla har varit som knappnåls huvuden men har börjat klia snabbt. Varför kryper de bara till det knävecket tro, godare lukt och smak? En liten fundering bara, mitt vänstra ben har en höftled av metall, utsöndras det en annan smak där?
Försökte förrresten klämma ihjäl en krypande fästing, det tog tid, de är hala som ett linfrö ungefär.
Går fortfarande med Ledins sånger i skallen idag, vilken kanonföreställning både sång och musik mässigt det blev igår, absolut högsta klass, vår egen Bruce Springsteen?

Inga kommentarer: