måndag 2 mars 2015

Precis som förra året

Måndag och 1:a vårmånaden. 
Nu står det på löpet igen att våren är snart är här. Jag tittar tillbaka och ser att i fjol var just så här. Fast t o m lite varmare om nätterna i början av mars. 
Kanske ett tillstånd i Sverige som kommer att stanna. Ett och annat bakslag blir det säkert men det är ganska skönt ju. Den som spådde en helvetes vinter förra året var verkligen ute och cyklade.
Jag bakar snabba frallor i kväll till våren och för det är Ks favoritbröd
Inte så nyttigt men väldigt gott. De ska helst ätas upp inom några dagar. Då är de godast och de uppfanns säkert av en mamma med stor familj. Lagom till helgfrukosten och uppätna innan lunch. 
1½ pkt  jäst, utbakning direkt, bara jäsningen på plåten i 15 min. 250 grader och knappt 10 min i ugnen. 
Hemligheten är att arbeta degen i maskinen ganska länge och inte för mycket mjöl. Vatten, salt, lite socker, smör och vetemjöl.
Jag skrattade högt när jag såg den här bilden på nätet.
- Du, jag vet att det finns mat härinne!

Inga kommentarer: