tisdag 31 mars 2015

En liten bacill - lite låg

Andra dagen nu som jag känner mej halvbra. Jättetrött, frusen, tjock hals och lite värk i halva delen av kroppen, från midjan och upp. 
Tyckte mina handleder var svullna i går men det kan ha varit inbillning. Har väldigt lätt att känna och se efter om något är fel när jag vaknar och inte mår bra. 
Igår regnade det ju och framåt kvällen var det snöblandat. Idag är det solsken från och till, uppskattas mycket känner jag.
Tittade på bloggen och såg att vi hade dåligt väder vid den här tiden också förra året. Sommartidens inträde har gjort kvällarna ljusare men värmen fattas. En hel vecka sedan jag skrev sist, också vanligt vid den här tiden såg jag. 
Vi får se om det blir fönstertvätt innan påsk. Det behövs verkligen på våren och är enda nackdelen när man har marklägenhet. Smuts stänker upp från gatan, ofta.
Jag ser inte fram mot påsken på samma sätt längre som när jag arbetade. Då var det skönt med lite längre ledighet på våren, nu kvittar det. 
Tid att jag bäddar ner mej i soffan för att läsa lite. Varmt te med ingefära å citron är alltid bra också.
Återkommer i morgon med recept på en lättgjord och god tacopaj med smördeg.

Inga kommentarer: