torsdag 19 mars 2015

Ok att vara annorlunda

I morgon den 20 mars, firar skolor och arbetsplatser att det är ok att vara annorlunda. Bär som dem olika strumpor för att uppmärksamma att den 21 mars som är World Down Syndrome Day. Det tänker iallafall jag göra såklart!
Igår bar jag hem sättpotatis som idag ligger i en groningslåda från landet. Ljust och lite soligt. Är så glad att lådorna kom med till stan för jag tycker så mycket om dem. 
Sorten på potatis blev "Early Puritan" fast den ofta bär på sjukdomar. Jag odlar på balkongen och inte i ett stort potatisland och så länge sorten finns att köpa tycker jag det är ok. En av de få som gick att köpa bara på 1 kg. 
Det var min pappas favoritsort och den älskade jag som barn. Vit och lite mjölig, gammal och omtyckt. Mums!
Sedan planterade jag violer i en gamla porslinskorg och den bär jag in på natten. Tulpanerna åker ut till natten och violerna in. Så länge det är kyliga nätter iallafall, haha. 
Miniplocksallat Gourmet, 1 st påse, som passar bra för krukor köpte jag också. Höll dock på att sätta i halsen när jag såg priset på kvittot hemma, 39:50! 
För visso ekologiska frön men nog det dyrast sallatfrön jag köp i livet. Nu hoppas jag på något fantastiskt, i både färger och smak. Portion: 1200 frön, jag sår med andakt.

Inga kommentarer: