onsdag 4 mars 2015

A royal flush

Kl 17:10 står jag med ansiktet i solen vid en husvägg. Tänk vi har kommit så långt att solen fortfarande är uppe och värmer.
Jag har tagit en promenad till Coop Konsum som ligger ca 2 km t o r hemifrån. Uppför nästan hela vägen dit och nerför hem, ganska skönt. 
Känner åter av min högra höft, den jag inte opererat. Men det kommer bara ibland och ännu har jag ingen värk som sitter i när jag åter är i stillhet. Kan vakna av att höften gör ont men kan alltid somna om. 
När jag kommer hem gör jag något som jag tycker om.
Jag värmer mandelmjölk, i kastrull eller i micron, 1 st tekopp full. 
Sedan lägger jag i en påse Chai te orginal från PUKKA i mandelmjölken. 
I den här är det kanel, kardemumma och ingefära, en royal flush. 
Låt den dra i ca 5 min, drick och njut. Livsandarna vaknar igen om du är trött. 
Igår planterade jag om jordgubbsplantor, små och lite större ifrån skott jag tog i höstas. De flesta hade klarat sig bra i vinter tack vare ringa kyla. Har lovat vännen Anki en hängkruka med jordgubbar till sommaren också.
I vardagsrummet blommar en november kaktus för fullt och en till kan jag snart sätta fram. Ibland blir det fram och bak så jag får väl kalla dem vårkaktusar nu. 
I morgon, den 5 mars började de städa trottoarerna här förra året. Ska bli spännande att se om det blir samma tid i år?

Inga kommentarer: