onsdag 11 mars 2015

My town

Äntligen, äntligen gick jag in i konstaffären som ligger ett par kullerbyttor från där vi bor.  
Jag köpte 2 st kort av 2 st tavlor jag hemskt gärna vill köpa och ha hemma i sovrummet. Sommartavlan är den jag helst ville ha.
- My Town - av Marja Leena Montonen att ha på sommaren och Winter in My Town att ha på samma vägg på vinter. Det är färgglad konst som jag tycker väldigt mycket om och mår bra av.
I dag har jag också druckit något mycket gott nämligen, en gulgrön smoothie "Ful men sympatisk" 
Den innehåller äpple, kiwi, banan, spenat, guava, lime och lite kokosmjölk. Rekommenderas verkligen! 
Alla soliga dagar mår man så bra av men gardinerna måste bytas snarast. Snöiga hus på mina, i både sovrum och kök, helt fel nu! 
Kokade en ny god soppa också idag, den gör jag gärna igen. Linssoppa med curry och saffran, väldigt len och god. Styrkan avgör man själv, det är chili och ingefära i också. Kanske lägger jag ut receptet senare i vår.
Nu börjar knopparna dyka upp på den övervintrade chilin. Vi är ju snart i mitten av mars. Nästa vecka ska jag köpa tidig sättpotatis som jag vill för-gro lite innan jag planterar den. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har stora tavlan "my town" har du köpt någon än.