tisdag 24 mars 2015

Knopp på mor och barn

Jag står på balkongen och tittar på mina vårlökar. De kommer upp bland de torra löven i trätunnan där aprikosträdet står. De vill riktigt breda ut sig men trädet står fortfarande med vintertäcket på. 
Har bestämt att tidigast den 1 april ska jag ev lätta på in-packningen. Fin dag med sol som värmer men i skuggan är det kyligt.
Fick ett roligt sms med bild i söndags kväll.  
- Knoppar!!!   Det var från mellan dottern i Stockholm.
 - Japp, samma här, på mamma plantan i sovrummet. Såg det i dag också 
- Mamma, so coolt! 
Lite coolt för hon behövde en växt i lägenheten i början av året. Jag tyckte att en fredskalla var perfekt och hade en ung planta. 
Bra för inomhusluften och en liten hälsning från hennes mamma o mormor på samma gång. Det blev ju lyckat för hennes fredskalla har t o m åkt tunnelbana i storstan.
I morgon ska jag baka choklad muffins, ett par satser. Yngsta dottern vill ha lite i frysen så hon kan ta upp ibland då hon är sugen. Klart mamma fixar det!

Inga kommentarer: