måndag 1 december 2014

Måndagen den 1:a december

Nu är jag äntligen bakom tangenterna igen. Blir lite arg på mej själv då jag tycker om att skriva vad som händer här. Framför allt tycker jag om att läsa gamla saker jag skrivit, blir ju lite som en dagbok. 
För jag började blogga redan den 13 november 2010 så åren rinner verkligen iväg. Jag har en gammal vepa, den fick bli gardin i år i vårt näst minsta fönster. Gammal svensk bondejul för december står det där. Saker som ska göras från den 1:e och t o m den 24:e december. Tänkte att jag ju kunde försöka skriva lite varje dag men vet inte om jag kommer att lyckas. 
Idag står det att lin och ull ska vara färdig vävt den 1 dec .
Då ler jag lite och tänker att för mej är december alla jul t-shirt. Det började år 1991 och idag har jag 10 st som jag använder den här månaden. Flera av dem är ganska slitna så jag välkomnar alltid nya. Bara de har julmotiv, rolig text och är lagom barnsliga. Jag bara älskar dem!
Idag hade den första isen lagt sig på dammen i trädgården. - 4 grader visade mobilen i morse och det är bättre än regn och tung fuktigt luft. Å, vad jag längtar efter snö nu. Vi "ses" imorgon! 
Om du vill läsa vad jag skrev den 1 dec 2010, klicka här.

Inga kommentarer: