måndag 22 december 2014

Nu äntligen!

Hej, 
nu är årets kortaste dag och årets mörkaste natt över för den här gången. 
Jag smög upp i ottan, strax efter halv 5 för min kropp sa, vaken. Annars har den här månaden varit ovanligt mörk, trist och tröttsam. 
Nu behövde jag flytta pengar, betala räkningar och läsa mail.
 
Saffrans längderna behövdes också frysas in och blåbärs grottorna komma i sitt skrin. Just nu har jag en skivad längd saffran på tork i ugnen. Min farmor torkade alltid gammalt vetebröd/saffransbröd till skorpor. Varm choklad och sådana skorpor är något jag längtar efter varje vinter! 
I natt regnade det och jag hoppas inte det frusit till is på gatorna nu. K har kilat iväg en sväng för att handla några saker i en butik som öppnar redan kl 8. Om en stund blir det frukost innan vi gör det sista inköpen innan julafton. Blir nog mat på stan idag också för att det är så smidigt. 
Vi hörs senare........ här kan du läsa vad vi gjorde 2010

Inga kommentarer: