lördag 13 december 2014

Lucia kväll

Snart är luciadagen 2014 slut och det har varit en bra lördag. 
Lite snö fick vi igår som gjorde fredagskvällen o natten mera stämningsfulla. Idag är den puts väck men lite slask och halka finns kvar.
Som jag nästan trodde fanns ingen tid att skriva de senaste dagarna. På vepan stod det exempelvis julslakt av gris och avsmakning av julost. Ingenting som jag gör idag men pepparkakor har jag bakat och de blev som alltid jättegoda. Lite saffransbröd blev det också som hör lucia till.
Idag fikade och handlade vi på stan, alltid trevlig innan jul när ingen brådska finns. 
Stormen Alexander slapp vi här som tur var men snön saknar jag  . . . . åter. Det blev så ljust och vackert på natten, nu är det kolsvart som vanligt. 
Imorgon ska jag laga mat från Rosengård - Malmö, det ska bli intressant och spännande!

Inga kommentarer: