söndag 15 december 2013

Utan fungerande sticka

Det är förkylningstider här hemma, K kom hem i torsdagskväll och mådde skit. - Tur jag är ledig några dagar var hans sista kommentar innan han somnade. Luciadagen sov han mest lite varstans med en kopp varm eller kall dryck i handen eller i knät. Lite feber hade han säkert också men framför allt ont i hela kroppen och rejäl huvudvärk. Den mannen har aldrig huvudvärk utom när han är sjuk. Spänningshuvudvärk vet han inte vad det är eller att ha ont i huvudet av trötthet. Matlust har K också haft fast bara på mindre portioner. Kylskåpet börjar gapa lite tomt så när jag vaknar blir det att handla hem det som tagit slut. Själv har jag varit tröttare en vanligt men det vill inte bryta ut liksom. Bra att vi inte planerat att åka bort i helgen för det hade inte fungerat.
I torsdags kväll började mitt mobila bredband strula ordentligt. Signalen lyste starkt och svagt om vart annat. Mycket enerverande då jag så här i juletider behöver använda datorn mer än normalt. Tur är att mobilen fungerar som en minidator men med begränsning. På fredagen kom och gick nätet också och i lördags var det så dåligt att bara e-posten kunde hämtas. Bilder gick absolut inte att öppna på webben och vid 15 tiden ringde jag Glocalnet som äger mina "stickor". Det märkets att det stormat i norrland igen, jag fick vänta 21 min på support svar. Då jag bor i ett mobiltätt område på 3G pratade vi om det och om min nyaste sticka ev kunde var trasig. De kunde se att det fanns ett fel nära mitt område som troligen inte var åtgärdat än. Om felet kvarstod måndag morgon skulle jag återkomma. Sedan har jag cirkulerat runt datorn i sovrummet och när K somnade runt midnatt somnade även jag ett tag. Orolig sömn och efter ett toabesök konstaterade jag, yes nu fungerar nätet igen. Så nu har jag flyttat pengar via PayPal, läst bloggar och skrivit det här. Tid för lite mer sömn. 
God morgon på er sömntutor, det är 3:e advent!

Inga kommentarer: