torsdag 12 december 2013

En filt vid namn Vinga

När jag öppnar vår postbox ser jag posten och den stora plastpåsen. Jag blir så himla glad för det är en premie från tidningen Land. Ett litet tack att jag är tillbaka hos dem igen efter ett längre uppehåll. Känns också lite viktigare nu när vi bor i stan och Land har följt mej från och till i 30 år. Filten är nog bland de vackraste jag sett och jag bli så gla' i den. Svart botten med gröna slingrade växter och röda blommor. Den är av svensk design och heter Vinga.
Sedan bakar jag muffins med banan och fikon och de blir riktigt goda. Kanske en muffins att fortsätta baka i julmånaden med röda tomtar på formarna. Jag har nämligen blivit väldigt förtjust i torkade fikon. Kanske för att det finns ett större utbud här eller så finns det något i fikon som min kropp behöver. 
- Haha, där fick du fikon sa man när jag var ung och det betydde att man blivit lurad. Vuxna frågade också barn om de ville ha fikon men då tyckte jag nästan att fikon var äckliga att äta. Färska fikon smakade jag utomlands och de tyckte inte jag var något vidare heller. Betyder det att jag plötsligen håller på att bli gammal?

Inga kommentarer: