måndag 30 december 2013

Nötgris

Vi knäcker nötter ur vår charmiga nöt-gris och jag börjar fundera på vad jag önskar mej inför det nya året och vad jag vill ska bli bra. Det är nog som K säger att 2014 kan bara bli bättre. För 2013 blev ett skitår och vi var nere på botten, nu stiger vi uppåt igen.
Sedan bär K in min älskade låd-kombo från förrådet. Som satt i köket när jag flyttade in i min stuga 1976. Den är tillverkad av en man till sin hustru år 1909. Det har han skrivit med blyerts på baksidan och den är ommålad flera gånger. Kanske för att ha kryddor i lådorna och andra mindre kökssaker. Idag har jag fröer, roliga klädnypor och massor av bra ha saker i lådorna. Den passar perfekt på torktumlaren och behöver inte hängas på väggen. Jag är glad att den finns kvar, dels för den är gammal men mest för att den funnits i min vardag de senaste 37 åren. Den är också praktisk, så fin och mycket välgjord.

Inga kommentarer: