onsdag 18 december 2013

Godis till jul

När jag går ut strax före 11 är det ännu halt fläckvis på trottoarerna och jag anar att K som åkte till jobbet tidigt på morgonen nog märkte av det också. Solen skiner och jag behöver inte mina halvvantar utan stoppar dem i väskan. Vår granne, en dam på 90 år har redan stuckit iväg med baskern på svaj och stavarna med kraftiga tag i marken, vilken tant!
Idag köper jag lite saker för kvällen, då ska jag göra godis. Snickers, sött, segt och syndigt gott, här har du receptet! Ingenting av det är egentligen nyttigt men jag försöker ändå använda ekologiska ingredienser. K tycker nästan alltid att godiset är för sött men vem behöver ta flera åt gången?
Sedan bakar jag en paj av filodeg och frysta körsbär, den blir ok men ingen superhit. Både K och jag är bra igen från vår influensa och det känns verkligen skönt. 

Inga kommentarer: