torsdag 28 april 2011

Underligt, bara sol hos mej?

Så var vi tillbaka igen till normala temperaturer för årstiden. Riktigt kylig kväll igår och i morse såg växthuset ut som en igloo. Har en ädelsyren som ska blomma för första gången i år och den har kommit ganska långt. Mina bondsyrener i lila och vitt ser man knopparna på men inte mer. Vilda sötkörsbär har redan slagit ut där det är lä och riktigt varmt och biggarå träden börjar visa blomknoppar o blommor. Inte många insekter ute här nu, mera fjärilar än bin och humlor tyvärr. Ogräset och gräset har satt fart ordentligt, trimmaren har jag också använt för första gången i år.

Imorgon tittar jag på bröllop från England men K har ingen större lust, fast han gillar skvaller blaskor tycker han att bilder och text är roligare än "live". Idag är K till bygghandeln efter plaströr för el, lagom lång promenad, plaströren är ju superlätta att bära och runt 3 m långa ungefär. De ska jag såga till lagom längder för en av pallkragarna och sätta väv över så blir även det som en odlings tunnel. Av de frön jag satte förra veckan har endast rädisorna kommit upp och små lökarna börjat få rötter. Idag ska jag börja kratta till ett land för tidiga morötter o gurkört som alla i familjen gillar.

Inga kommentarer: