söndag 10 april 2011

How do you do?

Ljuvlig citron blomning - April 2011
How do you do, do you do, the things that you do.
No one I know could ever keep up with you. How do you do?

Vaknade i morse med Roxettes låt "How Do You Do" i bakhuvudet, trallvänligt pop på morgonkvisten innan mobillarmet börjat tuta, helknasigt! Nåväl, konstaterade att axlarna och nacken värkte, bara att gå upp och stoppa i sej några värktabletter så kroppen fungerar normalt igen. Troligen känner jag av de senast dagarnas blåsiga väder för jag har inte direkt suttit stilla hemma. Igår åkte jag och min grabb till nya stora Blomsterlandet i Tornby och kom hem med bilen full med eco jord och komposterad kogödsel. Vi var också och åt en bit mat i sta´n och hälsade på K på sjukhuset innan vi for hem. Solen lyste från en molnfri himmel men bara i lä mot en husvägg var det riktigt skönt. Natten har åter varit ganska kylig och idag ser det ut att bli blandad "kompott" troligen inte regn. Jag måste ta en sväng till affären och i trädgården finns det just nu massor att göra men fortfarande är det super blött. Nässlorna har kommit upp så nässelsoppa står på menyn för lunch eller kvällsmat den kommande veckan. Bra mineral tillskott och mums med ägghalvor och varma ostmackor. Kanske några limpor också med hackade nässlor när jag ändå är igång för sååååå roliga är det ju inte att plocka dem ofta.
K mår verkligen toppenbra nu och ser också mycket pigg ut men hans blodtryck är åter tillbaka på de gamla höga värdena igen efter vila, 170/110. Vi får se vad läkarna tänker göra åt det, för bra är det ju inte.
Idag har ingen tid att besöka honom men vi hoppas han får åka hem ganska snart, typ måndag?
M jobbar helg och slutar 16:00 även idag sedan har hon åter en ledig måndag, så skönt.

Inga kommentarer: