torsdag 21 april 2011

Skärtordagkväll i april 2011

I kväll äger jag hela världen och är så oändligt rik.
Jag har suttit på en stol på ungefär samma ställe i 35 år nu och det kommer alltid en kväll på vårkanten då känslan tar tag i mej och liksom träffar mej mitt i magtrakten. Det är en mäktig känsla och den inträffar då solen börjar gå ner bakom trädtopparna, ofta dansar många mygg i skymningen. Känslan är lite religiös, jag lever här, jag trivs här och just jag finns här. Våren betyder att allt startar igen, mycket nytt väntar och det finns alltid tusen möjligheter.
Idag när jag jobbat ute med många saker ligger ofta min utekatt Sesam i närheten, på gräset, bredvid en sten eller på en stol. Vi är på något konstigt sätt trygga i varandras sällskap, inte många gester eller ord behövs, vi trivs tillsammans. Tätt intill sitter vi bara på verandatrappan om kvällen. Hämtar jag en kaffekopp tittar Sesam om där finns någon bulle för han är en bullälskande katt. Ljusa sommarkvällar eller tidiga sommarmornar kommer han ofta för att visa sin senaste fångst, alltid gnagare, aldrig fåglar. Han är stark, mycket snabb och naturligtvis ju större byte ju stoltare katt!


Tack Mia för världens finaste bricka!
I morse använde vi nya sängbrickan för första gången. "If you want breakfast in bed, sleep in the kitchen" Lagom stor, lagom hög, lagom shabby och verkligen superlätt. K har åter varit och hälsat på nere på jobbet, skön promenad i lite kylig morgonluft. Han har vistas mycket ute de senaste dagarna och har blivit ordentligt solbränd i ansiktet, ser verkligen fräsch och pigg ut.

Inga kommentarer: