onsdag 20 april 2011

Slambilen och vårlukt

Igår morse väcktes vi av slambilen strax före halvåtta, brunnstömning efter ca 1½ år och med ny avloppsanläggning på g här i vår. Man slutar aldrig förvånas och naturligtvis var det en sann yrkesman av den gamla goda sorten som hittade brunnen direkt. Ingen avloppslukt i huset faktiskt, bara det är värt mången peng på morgontimmarna. Härlig dag med lite vind och mycket sol, vi åt ute för första gången i vår då M slutade tidigt. K gick en liten sväng för att kolla bron de ska åtgärda i början av maj men där såg det ut som vanligt så han blev besviken. Efter ca en ½ timme var han hemma igen och kände inte för någon längre promenad fast solen sken. Annars börjar han bli ganska trött på sina "begränsningar" och måste ibland tänka sej för snabbt då han vill göra så mycket. - Jag blir tokig av att jag ska akta mej för dä å dä å dä!


Jag monterade pallkrage växthuset igår och det var ganska lätt och idag ska jag börja sätta lite frön då jorden värms upp ganska snabbt där. Persikoträdet i växthuset har stora knoppar och slår säkert ut i påsk och på citronträdet är det ca 30 st blommor som blommar just nu. Doften är väldigt stark, nästan äcklig men drar säkert insekter till sej så dörren får stå öppen ca 6 timmar om dagen.
Första nässelsoppan är också uppäten men inte visste jag att nässlor är såååå urindrivande!

Inga kommentarer: