lördag 30 november 2013

Att hitta sin mamma Sigrid

Jag har 2 st tomtenissar hemma som heter Pelle och Lisa. 
Om dem skrev jag på bloggen i november 2011 och du kan läsa historien här om du vill. 
Idag av en slump hittade jag deras mamma hos Myrorna. Hon låg där på ett bord bland en miljon gamla julsaker och jag såg henne genom all bråten. Samma rara strump-face, samma gröna förkläde med spets som Lisa har och samma grå trikå kläder. Röd luva och svarta skor, lika som nissarna och så har hon en tjock härlig fläta av grått hår i nacken.
 
Först tänkte jag, det är mormor men nej, jag tog fram Pelle och Lisa här hemma och då såg jag. Äntligen har Pelle och Lisa hittat sin mamma och mamma Sigrid som aldrig glömt sina barn är så glad.
K tittade förundrat på tomtarna och så på mej. 
- Att du såg att de hörde ihop, det hade jag aldrig gjort, kostade hon bara 5 kr???
Ha en underbar 1:a Advent! 

Inga kommentarer: